Ministr Ťok: Kvůli problémům s EIA nebude nutné přesouvat evropské peníze


14:32 • 25. dubna 2016

Tagy: doprava, ekologie

Kvůli problémům s uznáváním posudků na dopad staveb na životní prostředí (proces EIA) nebude nutné přesouvat evropské dotace z dopravního stavitelství do jiných oborů. Ministerstvo dopravy má pro tyto peníze jiné smysluplné využití. Na dnešním Žofínském fóru to řekl ministr dopravy Dan Ťok. Podle něj ministerstva životního prostředí a dopravy stále vyjednávají s Evropskou komisí o uznání výjimek pro problémové stavby.

Problémy s posudky na životní prostředí, které EU nechce uznávat, má v Česku 98 dopravních staveb za zhruba 130 miliard korun. Jde o staré posudky vzniklé podle zákona z roku 1992, tedy před vstupem Česka do EU.

Peníze z takzvaného Operačního programu doprava II. je naopak možné využít na opravy dálnic, například pro rekonstrukci dálnice D1, modernizaci železnic a i v silniční infrastruktuře na projekty, které problémy s uznáním EIA nemají.

I přes problémy s uznáním vlivů staveb na životní prostředí plánuje letos ministerstvo dopravy zahájit stavbu 115 kilometrů silnic prvních tříd a dálnic za zhruba 20 miliard korun, uvedl Ťok. Kromě toho bude na opravy a údržbu silnic prvních tříd směřovat devět miliard korun a 3,2 miliardy na opravy a údržbu dálnic.

Z významných staveb, které mají být letos zahájeny, zmínil ministr mimo jiné stavbu dálnice D3 Ševětín – Borek, nebo D7 Postoloprty – Bítozeves. Na železnici půjde o modernizaci tratí Český Těšín – Dětmarovice, Bludov – Jeseník či Beroun – Králův Dvůr.

RSS


Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.