Facebooku díky reklamě výrazně vzrostly tržby i zisk

Americká společnost Facebook, která je provozovatelem největší světové sociální sítě stejného názvu, svými výsledky za loňské 4. čtvrtletí výrazně předčila očekávání, když reportovala upravený čistý zisk na akcii 0,79 USD nad odhadem 0,68 USD. Firma zvýšila tržby meziročně o 52 procent na 5,84 miliardy dolarů. Poprvé tak překročily hranici pěti miliard USD. Zisk se zvýšil více než dvojnásobně.

Tržby z reklamy, na nichž je Facebook závislý z více než 95 procent, podpořily nové reklamní formáty a zlepšení na poli mobilních aplikací. Reklamní příjmy se zvýšily o 57 procent na 5,64 miliardy USD. Z toho tržby z reklamy na mobilních aplikacích dosáhly 4,5 miliardy USD a jejich podíl na celku dosáhl 80 procent proti 69 procentům před rokem.

Silný růst reklamních příjmů souvisel s předvánoční nákupní sezonou, kdy se výdaje na reklamu obecně zvyšují. K jejich vzestupu ale přispěl i prudký nárůst sledování videa přes mobilní aplikace.

České firmy objevují sociální sítě. Hodně ztěžka…

Čistý zisk dosáhl za tři poslední měsíce loňského roku 1,56 miliardy USD proti 696 milionům dolarů o rok dříve. Akcie firmy na výsledky hospodaření reagovaly růstem o více než šest procent a za poslední rok získaly přes 30 procent.

Na konci loňského roku měl Facebook asi 1,59 miliardy aktivních uživatelů měsíčně, meziročně o 14 procent více. Z toho 1,44 miliardy se jich připojovalo na Facebook z mobilních přístrojů.

 

Mohou technologické firmy bojovat proti radikálnímu Islámu?

Zveřejnil(a) Roklen24 dne 26. leden 2016

Newsletter