FinTech Daily: Platíte online? Amazon chce, abyste o něm věděli

Amazon vytvořil vlastní program online plateb. Western Union míří na malé a střední podniky. Tesla a bitcoin, opravdu to jde.

Amazon chce, abyste o něm věděli

Amazon patří k nejznámějším internetovým obchodům vůbec. V rámci své expanze se aktuálně zaměřil na rozvoj  platební služby Amazon Payments. Faktem ale je, že známý retailový prodejce nebude mít lehkou práci, jelikož proti němu stojí „zažití“ soupeři jako například Pay Pal či Apple Pay. Z toho důvodu společnost založila vlastní program Amazon Payments Partner Program, prostřednictvím kterého chce do podvědomí zákazníků dostat svou platební službu.

Každý člen nově vznikající spolupráce bude mít možnost integrovat do svého eshopu tlačítko „Pay with Amazon“, díky kterému nebude potřeba se registrovat k jakémukoliv jinému poskytovateli platební služby. Klient se jednoduše přihlásí k vlastnímu Amazon účtu, kde již veškeré identifikační údaje má uloženy.

I přesto, že platební služba Amazon Payments funguje od roku 2013, dosud ji využívalo „pouze“ 23 milionů lidí, což je vzhledem k téměř 300 milionům Amazon účtů opravdu málo. Vyjma nového způsobu platby program přináší i další benefity, včetně datového servisu, díky kterému budou členové získávat speciální obchodní statistiky.

Amazon Payments Partner Program bude k dispozici pro prodejce ze Spojených států, Velké Británie, Německa a Japonska. V tuto chvíli se k němu připojily společnosti jako Shopify, OpenCart, Future Shop či PrestaShop.

Western Union rozjíždí B2B platformu

Americká banka Western Union se rozhodla expandovat v oblasti mezinárodních plateb. Zaměřila se především na malé a střední podniky, kterým má s platebním stykem pomoci platforma EDGE. Prostřednictvím té se mohou firmy napříč celým světem spojit a následně provádět nákupy a prodeje, stejně tak i samotný platební styk v celkem 130 měnách.

Služba bude spuštěna 11. dubna v prvních šesti zemích, kam spadá Kanada, Austrálie, Singapur, Nový Zéland, USA a Velká Británie. Během dalších měsíců by se pak měla rozšířit do 49 zemí.

Tesla a bitcoin? Opravdu to jde

Minulý pátek představila Tesla svůj nejnovější elektromobil Model 3. Nové auto v okamžiku zaujalo, což potvrzuje více jak 270 tisíc předobjednávek, které americká firma koncem týdne registrovala.

Každý ze zájemců za svou objednávku zaplatí tisíc dolarů jako zálohu. Jeden z nich k tomu však využil digitální měnu bitcoin, a to i přesto, že automobilka jej neakceptuje jakožto platební prostředek. Mason Borda, softwarový inženýr společnosti BitGo, jednoduše použil nový startup Shake, který umožňuje založení debetní karty, jejíž prostředky jsou „kryté“ bitcoiny.

Jakmile spojil svou bitcoinovou peněženku s novou kartou, stačilo pouze zadat její číslo a objednávka Modelu 3 byla provedena. Celý proces zabral necelou minutu.

Pojem „fintech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Do archivu článků FinTech Daily se podívejte ZDE

 

Newsletter