Na světových FX trzích panuje rizikově averzní nálada projevující se v oslabování rizikových měn. Euro oslabuje proti dolaru. Risk-off nálada citelně oslabuje měny regionu střední a východní Evropy. Koruna poblíž hranice 26,90 za euro. Rizika nakloněna k dalšímu oslabování.

Hit WhatsApp: 700 milionů lidí, 30 miliard zpráv denně

Aplikace pro mobilní komunikaci mezi smartphony, jejíž převzetí loni v únoru Facebook oznámil a v říjnu dokončil, má již přes 700 milionů měsíčních aktivních uživatelů. Firma to oznámila pět měsíců po dosažení hranice 600 mil. uživatelů. Na tu se dostala čtyři měsíce od oznámení půl miliardy uživatelů, tempo jejich růstu tak mírně zpomalilo.

Spoluzakladatel a CEO WhatsApp Jan Koum uvedl, že aplikace nyní rozpošle přes 30 miliard zpráv denně. To je slušný nárůst z 19 mld. zhruba před 11 měsíci, kdy Facebook dohodu o převzetí služby oznámil. Cena akvizice 19 mld. USD tehdy investorům vyrazila dech, šlo o největší transakci podobného druhu v sektoru internetu od roku 2001 a největší investici v krátké historii Facebooku.

WhatsApp bude chránit zprávy šiframi. Zatím jen na Androidech

WhatsApp je počtem uživatelů nejúspěšnější službou v portfoliu Facebooku – Instagram překonal v prosinci laťku 300 mil. a „facebookovský“ Messenger má dle poslední listopadové statistiky (zdroj: SeekingAlpha) půl miliardy pravidelných uživatelů. Samotný FB ke konci loňského třetího kvartálu užívalo téměř 1,4 mld. lidí.

Zakladatel a šéf Facebooku Mark Zuckerberg má s aplikací WhatsApp velké plány. V rámci jednání o převzetí se údajně nechal slyšet, že jeho cílem je, aby WhatsApp (počtem uživatelů) FB překonal. Facebook slíbil, že oblíbená chatovací služba zůstane bez reklam.

Fenomén Facebook a rok 2015: Like?

Pro Facebook představoval WhatsApp jednu z nejagresivnějších konkurenčních služeb na poli smartphonů. Umožňuje mezi chytrými telefony zasílat textové zprávy bez poplatků, mimo to i fotky, videozáznamy a zvuky. Služba využívá stejný mobilní internetový tarif, jaký se používá k prohlížení e-mailu a surfování na internetu. 

Instagram ani WhatsApp nejsou pro Facebook „big deal“

Newsletter