Investory přechází „chuť na sladké“. Vývojář mobilních her na mrtvém bodě

Vývojář her pro mobilní telefony a sociální sítě, společnost King Digital Entertainment snížila svůj výhled pro tento rok, po nahlášení nižších než očekávaných příjmů za druhé čtvrtletí. Hráči i nadále utrácejí čím dál méně peněz za doposud nejúspěšnější hru od této společnosti – Candy Crush Saga. 

King Digital také oznámila výplatu 150 milionu dolarů ve formě zvláštní dividendy, což je 46,9 centu za akcii, splatné akcionářům 30. srpna. Její akcie však po závěru včerejšího obchodování sklouzly o 22 procent, po uzavření seance na ceně 18,20 dolaru, a dnes navazují 24% ztrátou. Společnost, která vstoupila na burzu v březnu, oznámila snížení své prognózy pro letošní rok a „hrubé objednávky“, předznamenávající výši tržeb, očekává v rozmezí 2,25 miliardy dolarů až 2,35 miliardy dolarů, což je změna oproti původnímu odhadu, který byl od 2,55 miliardy až 2,65 miliardy dolarů.

Investoři se obávají, že pokud King nedodá další řadu konzistentních a dlouhotrvajících hitů jako je Candy Crush Saga, mohl by společnost potkat stejný osud jako Zyngu, která má na svědomí hru Farmville. Nebo developera Rovio, jehož největším úspěchem byla hra Angry Birds a momentálně se také potýká s problémem udržení hráčů.

Hrubý očekávaný příjem společnosti King pro druhé čtvrtletí byl 611 milionu dolarů, což je o 27 procent více než v předchozím období, kdy se očekával hrubý příjem 641,1 milionu dolarů. Jisté zlepšení by mohly přinést i další dva tituly – Farm Heroes Saga a Bubble Witch Saga 2, doposud úspěšně kompenzovaly úbytek hráčů Candy Crush Sagy, která tvořila 60 procent očekávaného hrubého příjmu ve druhém čtvrtletí. „Očekáváme, že Candy Crush bude klesat, ve 4. čtvrtletí však budeme uvádět na trh „sestru“ Candy Crush Sagy a díky tomu očekáváme větší životnost tohoto titulu,“ oznámila finanční ředitelka Hope Cochran.

Společnost ve druhém čtvrtletí vykázala tržby ve výši 594 milionu dolarů. Pro porovnání, minulý rok za stejné období dosahovaly tržby 456 milionů. Podle Thomson Reuters však analytici předpovídali růst až na 608,3 milionu dolarů. Ve druhém čtvrtletí společnost vykázala zisk 52 centů za akcii, oproti 39 centům v tom samém období minulého roku a předčila tak odhady analytiků na úrovni 49 centů.

Společnost také oznámila převzetí singapurského herního studia Nonstop Games. Předem zaplatila 6 milionů v hotovosti a dodatečných 74 milionů dolarů zaplatí v následujících čtyřech letech, za podmínek dosažení určitého příjmového cíle. Podle agentury Bloomberg firma uvedla, že některým zaměstnancům společnosti Nonstop, která v nedávné době uvedla na trh hru Heroes of Honor – War of Kings pro iOS, bylo předem vyplaceno 10 milionů dolarů.

Newsletter