KFC trošku jinak. V Číně začalo prodávat mobilní telefony

Jeden z největších fastfoodových řetězců na světě KFC oslavilo už třicáté výročí provozu v druhé největší ekonomice světa. V Číně operuje už od roku 1987, a tak se řetězec rozhodl udělat svým loajálním zákazníkům radost poměrně netradičně. Podle serveru CNBC bude místo kuřete hrát hlavní roli mobilní telefon.

KFC v Pekingu na náměstí Nebeského klidu slavnostně otevřelo svoji první restauraci už v listopadu 1987, tedy ještě dříve než konkurenční McDonald‘s, který otevřel svůj první podnik na čínské pevnině až v roce 1990. Žluté „emko“ se však podle serveru China Daily překvapivě nevyskytuje ani v první trojici největších restauračních řetězců v Číně. Naopak majitel poboček řetězce KFC v Číně Yum China, který vlastní i licenci Pizza Hut, Taco Bell, provozuje už 7600 restaurací po celé zemi.

Výrobce grilovaných kuřecích pochoutek v pátek odhalil, jak chce připomenout třicáté výročí provozu. Spojil se k tomu s největším elektronickým gigantem v Číně, značkou Huawei, aby společně představili limitovanou edici „KFC smartphonu“.

Huawei byla založena v Šen-čenu příhodně ve stejném roce, kdy KFC v Číně zahájilo svůj provoz. Třetí největší výrobce smartphonů na světě a populární fast food tak oslaví své výročí vydáním 5000 kusů unikátního telefonu.

Lidl vs. Wal-Mart: Jak chce německý řetězec dobýt Ameriku?

Speciální smartphone bude prodáván jak jinak než v rudé barvě a bude se jednat o redesign telefonu Huawei 7 Plus. Ten bude mimo jiné doplněn i o slavné logo Colonela Sanderse, což je zakladatel a symbol značky KFC, a také několika speciálními předinstalovanými aplikacemi.

Limitovaná edice telefonu bude obsahovat i mobilní aplikaci KFC a 100 tisíc virtuálních K-dolarů, což je virtuální měna v čínské verzi aplikace KFC. Nebude chybět ani speciální jukebox. Na webu Weibo společnost potvrdila, že bude vyrobeno přesně 5000 kusů, které budou stát v přepočtu 162 amerických dolarů za kus. K dostání budou od 13.července.

USA stále v krizi? Může za to McDonald´s, Walmart a skrblíci

Přestože jsou fastfoodové řetězce v Číně stále na velkém vzestupu, vlastník čínského KFC, Yum China, měl v druhém čtvrtletí letošního roku tržby nižší, než se očekávalo. Na vině je ale podle CNBC značka Pizza Hut, nikoliv stále populární KFC.

Newsletter