Krása má ostré lokty

Světoví návrháři nepřestávají kosmetický trh zásobovat svými produkty. V podobě make-upů či laků na nehty tak konkurují zavedeným kosmetickým značkám, nyní více než kdy jindy. Tato oblast se ukazuje být novým bojištěm předních značek zaměřených primárně na oblečení či obuv.

Italská značka Gucci jako první ze své tolik očekávané kosmetické řady uvedla výrobky péče o pleť „skin foundation“ a to na Fashion Weeku v Miláně. Tuto řadu navrhla kreativní ředitelka značky Frida Giannini a na pomoc si přizvala firmu Procter & Gamble. Gucci tak naváže na svoji velmi úspěšnou řadu parfémů pro ženy i muže. Další, kdo zahájil invazi do světa kosmetiky, je Christian Louboutin. Francouzský návrhář obuvi, který se odlišuje především červenou podrážkou u svých bot v ceně dosahující až 1.400 dolarů. Představil v srpnu novinku – vlastní řadu laků na nehty.

Tržby z prodeje značkové kosmetiky a parfémů v obchodních domech v USA se letos vyšplhaly až na 2,2 miliardy dolarů. Podle NPD Group se jedná o 23procentní růst oproti stejnému období v loňském roce. Make-up je jednou z nejoblíbenějších oblastí a vykazuje až 25procentní nárůst tržeb. Ve Velké Británii značkový make-up zaznamenal 12procentní růst a v první polovině roku tato oblast vykazuje zisk 427 milionů dolarů. Dominantní kategorií jsou však v Británii laky na nehty, které v tom samém období zaznamenávají nárůst až 25 procent.

Analytici uvádějí, že pro spotřebitele je značková kosmetika velmi atraktivní. Pokud si někdo nemůže dovolit kabelku za 1.000 dolarů, může si pořídit za 50 dolarů alespoň lak na nehty. A to potvrzuje i vyjádření zakladatele Neev Capital, Rahula Sharmy. „Prestižní luxus je nyní velmi silný trh z velké části proto, že si můžete koupit kousek značky za přijatelnou cenu,“ uvedl pro CNBC.

Přesto že návrháři jako Christian Dior a Chanel jsou v tomto kosmetickém průmyslu již nějaký čas, jsou to právě ti novější hráči jako Michael Kors a Marc Jacobs, kteří přitahují pozornost a vytváří vlny v tomto odvětví. Mnoho z nich však nemá odborné znalosti k výrobě kosmetických produktů a proto se spojili s odborníky v oboru. Marc Jacobs oslovil LVMH Sephora Unit a Gucci spolupracuje s Procter & Gamble. Někteří analytici tvrdí, že pro návrháře nese vstup na trh s kosmetikou řadu rizik a proto je nalezení správného partnera klíčové. Celkově je tento proces velmi náročný. Je potřeba velká investice a vytvoření mnoha produktů najednou. Složitost podnikání v tomto sektoru již některé značky pocítily na vlastní kůži.

Newsletter