Češi si připlatí za doručení zásilek z e-shopů

Vysoké ceny pohonných hmot nutí přepravce bez výjimek zdražovat své služby. Zpravidla se tak děje formou palivového příplatku. Poprvé za 12 let fungování zavádí palivový příplatek v reakci na ceny nafty i Pošta bez hranic.  „Zavádíme palivový příplatek v co nejférovější podobě. Pro stanovení jeho výše se použije průměrná cena motorové nafty zveřejněná na webu ČSÚ. Konkrétně se v aktuální sazbě 10. týdne roku 2022 jedná o cenu 46,02Kč, což odpovídá příplatku 3,50Kč na zásilku,“ Pavel Vyoral, CEO Pošta bez hranic.

Pavel Vyoral

Někteří přepravci účtují procentuální sazbou

Někteří přepravci palivový příplatek účtují procentuální sazbou příplatku k zásilce zpravidla v míře okolo 11%, což vede k výraznějšímu tlaku na konečnou cenu účtovanou nakupujícímu na eshopech. U zásilek za 200Kč je to ještě markantnější. PBH zdraží jen o 3,5Kč. „V souvislosti s konfliktem na Ukrajině jsme zaznamenali nejprve výrazný pokles v objemu přepravy. Aktuální čísla ale ukazují, že se jednalo o krátkodobý výkyv a objem přepravy se již navrátil na úroveň před zahájením konfliktu,“ uvádí Pavel Vyoral, CEO Pošta bez hranic.

Dopady války na Ukrajině na podnikání

K otázce dopadů na firmy jako je Pošta bez hranic, se na to dá dívat z více úhlů. „Pokud to vezmeme časově, tak se začátkem války skokově klesl počet zásilek asi o 20-30 %, to trvalo zhruba týden a je to velmi podobné tomu, co jsme mohli vidět v prvních týdnech začátku Covidu před dvěma lety. Nyní se objem zásilek pomalu vrací do standardu. Následně jsme my i naši klienti pocítili dopad cen PHM a kurzu CZK vůči EUR,“ popisuje současnou situaci Pavel Vyoral, CEO Pošta bez hranic.

Humanitární pomoc Ukrajině

Pošta bez hranic se účastní také pomoci Ukrajině. Doposud z Moravy do Bohumína proběhlo 15 transportů plně naložených dodávek s humanitární pomocí, odkud materiál putoval vlakem na Ukrajinu. „Používáme hlavní auta naší flotily – Volkswagen Crafter s prodlouženým rozvorem, abychom dali do dodávky co nejvíce materiálu. Zároveň je to typ auta, který může řídit každý řidič sk. B, což nám dává větší flexibilitu. O víkendu jsme jezdili přes den, večer, i v noci. Přes týden budeme jezdit převážně večer a v noci, “ představuje možnosti David Polášek ze společnosti Pošta bez hranic.

Pošta bez hranic v číslech

Společnost Pošta bez hranic využívá v současné době 81 aut od malých dodávek, přes velké dodávky až po kamiony. Dohromady měsíčně najede cca 390 tis. km. Náklady na palivo činí v průměru kolem 1,5 mil. Kč měsíčně.

Newsletter