Českých firmy jsou k sociál. sítím rezervované, polovinu vůbec nezajímají

Přestože na webu je dnes již prakticky každá firma a téměř každá významnější má profil alespoň na některé sociální síti, pokud jde o jejich nejvyšší vedení, je přístup k těmto moderním formám komunikace velmi vlažný. Nejvíce, přibližně třetina (36 %) šéfů českých firem je na LinkedInu, na Facebooku jich je ve jménu své firmy jen 6 % a na Twitteru pouhá 4 %. Jen 1 český generální ředitel ze 100 píše blog. Ukázal to průzkum PwC mezi více než stovkou vedoucích představitelů významných společností napříč obory, které působí na českém trhu.

„Důležité je třeba sociální sítě alespoň monitorovat a následně vhodně využívat při budování značky zaměstnavatele, v rámci náboru a při komunikaci, a to jak zákaznické, tak i náborové, s nastupující generací Z, která již příliš nerozlišuje mezi reálným životem a sociálními sítěmi,“ říká Andrea Linhartová Palánová, odborník na řízení lidských zdrojů, PwC ČR.

Nejpřekvapivějším výsledkem průzkumu PwC je však to, že 20 % šéfů českých firem sociální sítě vůbec nezajímají. Vedle nich je zde 44 % dotázaných, kteří sice na sociálních sítích nejsou aktivní, ale aspoň je sledují.

„Do budoucna se dá v ČR očekávat rozšíření Twitteru, po vzoru západních zemí. Na úkor třeba i LikedInu, “ dodává Andrea Linhartová Palánová.

Newsletter