IDC: Apple klesl na trhu s nositelnou elektronikou na třetí místo

Americký výrobce elektroniky Apple v prvním čtvrtletí klesl na světovém trhu s takzvanou nositelnou elektronikou na třetí místo. Z druhé příčky jej vytlačil čínský výrobce Xiaomi, jedničkou zůstal americký Fitbit. V dnešní zprávě to uvedla výzkumná společnost IDC.

Organizace odhaduje, že Apple během posledních tří měsíců loňského roku prodal 4,1 milionu chytrých hodinek Apple Watch, zatímco v prvních třech měsících letošního roku pouze 1,5 milionu. Pro firmu to znamená podíl 7,5 procenta na světovém trhu, a tedy třetí místo za druhou Xiaomi s podílem 19 procent a jedničkou Fitbitem, která měla 24,5 procenta.

Apple představil své chytré hodinky loni jako první nový produkt od smrti legendárního šéfa Steva Jobse. Tržby z prodeje Apple Watch ale zatím nezveřejnila. IDC dosud odhadovala, že Applu díky hodinkám patřila na světovém trhu s nositelnou elektronikou druhá příčka.

Čínská skupina Xiaomi rozšířila svou nabídku levnějších nositelných přístrojů pro sledování fitness aktivity a uvedla na trh dětské hodinky, díky nimž mohou mít rodiče přehled o tom, kde se jejich potomci nacházejí. Úspěch firmy Xiaomi se však omezuje pouze na Čínu, přičemž expanze mimo domácí území bude pro firmu i nadále obtížná, uvedla IDC. „Nepopiratelným“ lídrem trhu tak podle ní stejně jako na konci loňského roku zůstal americký Fitbit.

Pokud jde o světový trh s nositelnou elektronikou jako celek, světový odbyt se v prvních třech měsících roku zvýšil o 67,2 procenta na 19,7 milionu kusů. Přispělo k tomu uvádění nových přístrojů na trh i snižování cen.

Newsletter