Národní divadlo s Mastercard obnovuje sbírku. V hlavní roli technologie

Po dlouhých 137 letech mohou lidé v Česku opět přispívat na Národní divadlo. Roli tradičních pokladniček tentokrát převezmou moderní platební kiosky společnosti Mastercard, pomocí nichž bude možné platit bezkontaktně nebo mobilní aplikací Masterpass. Získané příspěvky mecenášů budou určeny pro tři projekty naší první scény – Protancované špičky, Národní prkna a Národní včelstvo.

Samotná sbírka byla zahájena 12. května při oslavách 150. výročí položení základního kamene Národního divadla za přítomnosti představitelů měst, státu a společností, kteří se zapojili do legendární celonárodní sbírky v roce 1881. Lidé tehdy po ničivém požáru čerstvě dokončeného Národního divadla složili dohromady na obnovu svého hlavního stánku kultury za 47 dnů neuvěřitelný milion zlatých. K prvním tehdejším přispěvatelům patřil i Plzeňský Prazdroj, který se zapojil do zakládání Národního divadla a finančně podporoval stavbu.

„Jsme hrdí na to, že si naše ´zlatá kaplička´ zvolila pro obnovení své národní sbírky právě společnost Mastercard, jedničku v bezpečných platebních řešeních. Češi jsou velmi štědří, mají rádi nové technologie a neradi tráví čas ve frontách. Digitální dotykové platební kiosky, které jsou zárukou rychlého a pohodlného bezhotovostní placení, byly ideální volbou. Věříme, že si je oblíbí nejen budoucí mecenáši, ale stanou se vyhledávané i pro objednávání občerstvení, což je jejich další užitečná funkce,“ řekl generální ředitel Mastercard pro ČR, Slovensko a Rakousko Miroslav Lukeš a dodal, že hned první den sbírky byl úspěšný – vybralo se téměř 15 tisíc korun.

Členové baletního souboru Národního divadla ročně protančí kolem 1100 párů unikátních

baletních piškotů, jejichž výroba je velmi nákladná. Finančně náročná je i údržba a obnova

jevištních prken, bez nichž divadla nemohou fungovat. Výběrem projektu Národní včelstvo lidé podpoří chov včel přímo na střeše historické budovy.

Prostřednictvím digitálních kiosků, které budou umístěné v hlavním foyer v přízemí budovy

Národního divadla, bude také možnost objednávat občerstvení na zvolenou přestávku ještě před představením. Návštěvníci se tak vyhnou čekání ve frontě a jídlo s pitím budu mít o pauze už přichystané.

Přispívat na provoz i platit za jídlo a pití bude umožněno bezkontaktně – tedy buď platební

kartou, chytrým telefonem podporující NFC nebo pomocí digitální platební služby Masterpass při naskenování QR kódu. Oba způsoby placení jsou jednoduché, bezpečné a rychlé a z tohoto důvodu veřejností velmi oblíbené.

 

Newsletter