Nový vlak Leo Express Sirius dorazí zítra do Evropy

Nový vlak Leo Express Sirius, jehož jméno vzešlo z návrhů samotných cestujících, dorazí 11. září do Evropy. Na cestě lodí do přístavu Brémy urazil celkem 20 000 kilometrů a nyní zamíří na schvalovací proces do Velimi. Dopravce očekává rychlý průběh schvalování a nasazení nových jednotek v příštím roce. Leo Express, který vlak vyvinul ve spolupráci s jejich největším světovým výrobcem, je autorem a vlastníkem konceptu i designu jednotek Sirius.

„Společně s dodavatelem jsme vyvinuli vlak Leo Express Sirius, který je ušitý na míru pro naše zákazníky. Při přípravě jeho designu, který vlastní Leo Express, jsme vycházeli ze zkušeností nabraných z miliardy ujetých osobokilometrů. Zítra dorazí do Evropy a věříme, že jej po rychlém procesu ve Velimi nasadíme brzy do plného provozu,“ komentuje příjezd nového vlaku CEO Leo Express Peter Köhler.

Jméno Sirius bylo vybráno z více než 4000 návrhů, které vzešly od samotných cestujících. „Zájmu o nový vlak od našich cestujících si velice vážíme. Vybrané jméno Sirius je nejjasnější hvězdou na obloze. Proto nám přišlo výstižné použít jméno tak zářivé hvězdy pro náš nový vlak,“ říká Peter Köhler a dodává: „V příštím roce nový vlak Sirius zazáří na promo jízdách okolo celé republiky.“ Vítězný návrh byl oceněn 10 000 leo korunami. Vzhledem k počtu návrhů se Leo Express kromě odměny pro vítěze rozhodl vylosovat dalších 20 cestujících, kteří obdrželi každý po 2 500 leo korunách.

Při představení jména v Manifesto Marketu na Florenci, kterému byli přítomni partneři Leo Express a také někteří ze zákazníků, kteří vybírali jméno vlaku, si mohli návštěvníci užít také debatu mezi popularizátory vědy, a to astrofyzikem Jiřím Grygarem a konstruktérem Janem Lukačevičem. Třeba o tom, jak cestováním mládnete nebo zda lidstvo jednou poletí ke dvojhvězdě Sirius.

Na projektu nového vlaku Leo Express se spolupodílela česká designerská studia a další tuzemští dodavatelé. Z Česka tak pochází každá pátá součástka, která byla na vlaku použita. Český je také zabezpečovací systém vlaku. Kromě toho, že je vlaková doprava obecně tou nejekologičtější, vyniká Sirius vysokou mírou rekuperace energie a její nižší spotřebou danou lehkou hliníkovou konstrukcí. „Pokud si cestující sednou místo do aut do vlaku Sirius, ušetří 97% energie a přispějí tak ke snížení emisí,“ podotýká Peter Köhler.                                                                                                        

Od cestujících Leo Express nepochází jen jméno nového vlaku, ale i jeho celá koncepce. Vnitřní rozvržení vozu a jednotlivé prvky byly navrženy právě podle jejich potřeb, které Leo Express dlouhodobě sledoval v reálném vlakovém provozu. Vlaky mají mimo jiné nízkopodlažní přístup pro rodiče s kočárkem, cestující na invalidním vozíku či cyklisty s kolem. Samozřejmostí je také dostatečný prostor pro zavazadla, lyže a kola. Zároveň jsou respektovány rozdílné potřeby jednotlivých cestujících, kteří se mohou těšit na speciálně upravenou vyšší třídu nebo dětský oddíl.

Leo Express zakoupil tři nové vlaky od jejich největšího výrobce na světě. U těchto vlaků je Leo Express autorem a vlastníkem konceptu a designu jednotek. Leo Express uzavřel opci na nákup dalších až 30 vlaků. Celková hodnota zakázky je pět miliard korun. Leo Express vyjede od prosince letošního roku také s vlaky Leo Express Lint na regionálních tratích v Pardubickém a Zlínském kraji. Aktuálně poptává také nové vlaky pro zakázky na Olomoucku či v Praze a má zájem o regionální dopravu na Slovensku. 

Newsletter