ZenithOptimedia snížila odhad růstu globálních výdajů na reklamu

Mediální agentura ZenithOptimedia dnes snížila odhad letošního růstu celosvětových výdajů na reklamu na 4,1 procenta z dříve předpokládaných 4,6 procenta. Předpověděla rovněž, že firmy v příštím roce poprvé utratí více peněz za mobilní internetovou reklamu než za inzerci zobrazovanou na stolních počítačích.

Výdaje na mobilní internetovou reklamu by napřesrok podle ZenithOptimedia měly dosáhnout 99,3 miliardy dolarů (zhruba 2,4 bilionu Kč). Měly by tak být o dvě procenta vyšší než výdaje na reklamu zobrazovanou na stolních počítačích.

Agentura původně předpokládala, že mobilní internetová reklama předstihne inzerci na stolních počítačích až v roce 2018. „Nyní očekáváme, že reklama na stolních počítačích bude klesat v celém období, které pokrývá naše předpověď. V roce 2016 by se měla snížit o 0,9 procenta, v roce 2017 o 0,4 procenta a v roce 2018 o šest procent,“ uvedl ZenithOptimedia v dnešní zprávě.

Newsletter