Americké výnosy rostou více než evropské. Dolar obrátil do zisku pod 1,0650 za euro. Měny regionu v mírné ztrátě. Koruna se obchoduje nad 25,25 za euro.

Selfie válka

Na světovém trhu se smartphony se rozpoutává „selfie“ válka. Korejský elektronický gigant LG představil řadu smartphonů střední třídy s funkcí „vysoce kvalitní selfie“. Jak tvůrci zařízení poznamenávají, jde o boj o kameru vyšší kvality. Čtyři telefony s názvem Magna, Spirit, Leon a Joy jsou zakřivené a mají obrazovku velikosti od čtyř palců u modelu Joy po pětipalcový telefon Magna. LG tak, stejně jako ostatní výrobci v loňském roce, tlačí na jednu z důležitých funkcí současnosti – udělat pěknou selfie.

Telefon Magna má pětimegapixelovou přední VGA kameru uzpůsobenou pro selfie a všechna zařízení mají také jednoduchou funkci, umožňující uživatelům pořizovat snímky jednoduchým gestem ruky. LG také poznamenává, že prodloužil vzdálenost, na kterou dokáže fotoaparát rozpoznat gesta, na 1,5 metru, což znamená, že uživatelé mohou k telefonu připojit „selfie držák“ a spouštět fotoaparát z větší vzdálenosti.

Podle analytiků je pro výrobce přední kamera stále důležitější součástí chytrých telefonů. Je ovšem také stále těžší „vystoupit z davu“. „Jsme svědky velkého skoku v oblasti megapixelů a kvality fotoaparátů, což je jedním ze způsobů, jak z onoho davu vystoupit,“ řekl CNBC Ian Fogg, šéf IHS. „Skoro každý výrobce má přední kamery uzpůsobené pro selfies.“

Oznámení LG přichází týden před oficiálním zahájením Mobile World Congress v Barceloně a znamená pokus společnosti vzbudit zájem o své výrobky před nedělní prezentací společnosti Samsung. LG není první firmou, která nabízí kameru uzpůsobenou pro selfie a jeho přední kamera zároveň není nejlepší na trhu. Loni v říjnu představil tchajwanský rival HTC takzvané EYE s 13megapixelovou přední a zadní kamerou. Čínský výrobce Huawei představil loni telefon Ascend P7 s 8megapixelovou přední kamerou.

Horká kategorie

Oznámení klade nové zařízení společnosti LG do silně konkurenční střední třídy trhu, které dominují chytré telefony za nižší ceny. Čínské firmy, jako je Xiaomi, měly obrovský úspěch cílením na spotřebitele, kteří chtějí telefon s dobrou specifikací, ale nechtějí šetřit na iPhone nebo prémiové telefony Samsung. „Z telefonů střední třídy se opět stává horká kategorie,“ řekl CNBC Ben Wood, vedoucí výzkumu v CCS Insight. „Čínské firmy vstoupily na tento trh jako první. Nyní se na něj snaží dostat i zavedené značky jako LG, které si nechtějí tento atraktivní prostor nechat ujít.“

LG oznámila, že by tuto řadu telefonů mohla dodat na trh již tento týden. Ceny se však na jednotlivých trzích budou lišit.

Singles v Americe ovládají trh

Newsletter