Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

Skončila jedna éra Barbie. Mattel představil nové křivky

Barbie dostala nové tělo. Americká společnost Mattel dnes představila nové varianty nejslavnější panenky světa, kritizované často kvůli svým nesmyslným tělesným proporcím: vysokou, malou a s křivkami. Podle firmy to lépe odráží proměny ve světě.

Veřejnosti byla Barbie poprvé představena na veletrhu v New Yorku před zhruba 57 lety. Její podoba se ale časem stala terčem kritiky. Řada rodičů tvrdí, že neskutečně prsatá panenka s vosím pasem a velkýma očima vyvolává u dětí nerealistickou představu o dokonalém těle, přestože panenka se oproti své původní podobě během let mírně změnila.

Mattelu klesl čtvrtletní zisk i tržby, dál ho trápí prodej Barbie

Ke klasické Barbie se nyní připojily nové varianty panenek se třemi různými tvary těl a sedmi různými odstíny pleti. Na výběr jsou panenky s 22 různými barvami očí a 24 typy účesu.

Nová oblejší Barbie má větší ňadra a pozadí, silnější stehna a výraznější bříško. Časopis Time, který o proměně ve vzezření barbínek informoval jako první, ji umístil na obálku svého čísla s titulkem „Můžeme teď už přestat mluvit o mém těle?“.

Matell je bez šéfa. Barbie se neprodává

Mattel pracoval na nových typech těl poslední dva roky, řekla mluvčí největšího světového výrobce hraček Michelle Chidoniová. Firmu trápí klesající obliba těchto panenek, kterým konkurují počítačové tablety a interaktivní elektronické hračky. V loňském třetím čtvrtletí klesl prodej Barbie o čtyři procenta.

Panenky s novými tvary těl je nyní možné si předobjednat na internetu. Do kamenných obchodů v USA by se měly dostat během března. Ve zbytku světa by měly být k dispozici později.

Newsletter