Americké výnosy si po včerejším růstu prochází korekcí. Dolar se obchoduje pod 1,0650 za euro. Koruna krátce oslabila nad 25,30 za euro. Aktuálně se obchoduje pod touto hranicí.

Snadno vydělaných 6 dolarů?

Aplikace, která vám zaplatí 6 dolarů měsíčně „jen“ za to, že na vaší zamčené obrazovce bude zobrazovat reklamu, se chystá na evropský trh. Start-up Slidejoy přichází s řešením „velkého“ problému – jak zaujmout lidi, aby si všimli a zapojili se do mobilní reklamy. „Chceme poskytovat našim inzerentům hodnotu,“ řekl Robert Seo, zakladatel a generální ředitel společnosti Slidejoy. „Vytváříme systém, kdy je uživatel motivován mít reklamu na telefonu, ale není nucen na reklamní sdělení kliknout, aby dostal zaplaceno.“

Boj proti vzestupu blokování reklam?

Pokusů vytvořit úspěšný systém pro mobilní reklamu bylo poměrně dost. V době, kdy většina lidí používá různé „blokátory“ reklam, to však není nic jednoduchého. Podle studie PageFair používalo v srpnu blokátor reklam až 198 milionů uživatelů, což je 41procentní nárůst oproti stejnému období loňského roku. 

Slidejoy má v současné době více než 500 000 stažení a v pondělí se chystá na evropský trh. Seo poznamenal, že start-upu se již přihlásili inzerenti z Francie, Německa, Itálie a Španělska, konkrétní jména ale společnost nesdělila.

Trocha matematiky

Analytici uvedli, že aplikace, aby byla úspěšná, bude muset klienty „škatulkovat“. V současné situaci je „plat“ 6 dolarů měsíčně jen nabídkou k rychlé expanzi. Je takový model udržitelný v dlouhodobém horizontu? Seo si myslí, že ano. „To, co jsme udělali, je jediné. Velmi intenzivně jsme se zaměřili na jednotkové výnosy a náklady, která se v současnosti vyvíjí dobře,“ řekl zakladatel, ale neodhalil přesné ceny či matematiku, která se za odhady skrývá.

CNBC oslovilo nezávislé výzkumné firmy, aby provedly na základě aktuálních tržních cen analýzu možných výnosů Slidejoy. Ampere Analysis poznamenalo, že podle různých výzkumů lidé kontrolují svůj smartphone 30 krát až 50 krát denně, což by se rovnalo 30 až 50 zobrazením reklamy na osobu za den. Průměr tedy 40 zobrazení. Bylo také zjištěno, že plnohodnotné zobrazení reklamy stojí mezi 3 až 4 dolary za tisíc zobrazení. Průměr tedy 3,50 za tisíc zobrazení. S platbou 3,50 dolarů za tisíc zobrazení a s průměrem 40 „zkontrolování“ smartphonu uživatelem za den by si každý uživatel mohl přijít zhruba na 4,20 dolarů měsíčně.

„Nicméně, Slidejoy má výhodu v tom, že ví, zda uživatel reklamu zobrazil či ne. Díky interakci uživatele s telefonem Slidejoy pozná, zda a kdy byl inzerát viděn. S ohledem na tuto skutečnost tedy společnost může být schopna nabídnout vyšší cenu za tisíc zobrazení než je průměr,“ řekl Richard Broughton, ředitel výzkumu v Ampere Analysis.

Vzhledem k tomu, že uživatelská základna roste, může společnost účtovat více než jaký bude „premium spot“ a mít tak vyšší angažovanost. „Budeme to mít jednodušší, až budeme zavádět „mzdový sazebník“,“ poznamenal Seo a dodal, že v ideálním případě by společnost nechtěla být v situaci, kdy musí vyplácet. Momentálně je v situaci, kdy tak činit musí, aby přežila.

Newsletter