ZipDial – Klíčový návrat do minulosti pro Twitter?

Indie a její vzkvétající telekomunikační trh může být pro Twitter klíčový v otázce růstu uživatelů. „V Indii je v současné době více smartphonů, než v Americe,“ řekla CNBC Valerie Wagoner, která nedávno prodala svůj indický start up ZipDial sociální síti Twitter. Ten jej získal začátkem roku za 40 milionů dolarů. Společnost umožňuje uživatelům nastavit bezplatně telefonní číslo, na které aplikace posílá SMS s Tweety osob, které chtějí sledovat. Komunikace formou sms typu „zmeškaný hovor“ je populární a zároveň nízkonákladový způsob komunikace nejen v Indii, ale i na dalších rozvíjejících se trzích, jako je Indonésie. Wagoner zmiňuje, že v Indii vlastní telefon každý čtvrtý a většina Indů nemá mobilní internet, který by jim sociální sítě přiblížil. Proto je tato technologie na principu SMS typu „zmeškaný hovor“ klíčová.

Tweet esemeskou

„Můžete si jednoduše nastavit číslo z libovolného telefonu, bez ohledu na to, zda máte nebo nemáte smartphone a takřka okamžitě můžete začít sledovat Tweety od premiéra nebo národního šampiona v kriketu. Je to opravdu o tom, vytvořit si přístup bez ohledu na to, zda máte smartphone nebo ne,“ řekla Wagoner.

Pokud dokáže Twitter technologii ZipDial úspěšně implementovat, podaří se mu dostat k uživatelům, kteří nemají přístup k mobilnímu internetu. Za pomoci znalostí a zaměstnanců společnosti ZipDial vytváří Twitter, podle Financial Times, v Bangalore výzkumné centrum. Pochopit, jak jedna miliarda Indů komunikuje a vyhledává obsah na sociálních sítích, je klíčové. „Rozvíjející se trhy potřebují odlišný uživatelský přístup. Díky jeho tvorbě může dosáhnout Twitter fenomenálního uživatelského růstu. To je to, co společnost ZipDial dělá. Integrací naší platformy do Twitteru můžeme dosáhnout opravdu úžasných výsledků zejména zde v Indii, ale i mimo ni,“ dodala Wagoner.

Výsledky Twitteru dnes po závěru Wall Street

Kolem zpomalení růstu uživatelů Twitteru byl na Wall Street velký hluk a mnoho investorů bedlivě očekává výsledky za čtvrté čtvrtletí, které Twitter oznámí po čtvrtečním obchodování. Twitter nadále pokračuje v expanzi na mezinárodní úrovni a s výsledky za třetí čtvrtletí oznámil, že rozšiřuje svou reklamní platformu – Twitter Ads – do 12 nových zemí. Klíčové pro analytiky je, zda se tento krok zpeněží. „Pokud jde o globální expanzi, udělali docela dobrou práci. Skutečnou otázkou je, do jaké míry budou schopni prosadit svou značku, stejně tak zvětšit její zpeněžení. To je opravdu velká výzva,“ řekl CNBC Scott Kessler, senior analytik ve společnosti S & P Capital IQ.

ZipDial a budoucnost?

Skeptici se však ptají, zda uživatelé skutečně přijmou proces odeslání SMS typu „nepřijatý hovor“, aby sledovali premiéra země Narendra Modi či milovanou Bollywood filmovou hvězdu Sharukh Khan. Někteří analytici se také ptají, zda má ZipDial udržitelný business model hlavně s ohledem na rychlý nárůst smartphonů. Brian Blau, ředitel výzkumu ve společnosti Gartner, řekl CNBC, že rozšíření širokopásmového přenosu snížilo cenu mobilních dat, což by mohlo způsobit menší poptávku po technologii ZipDial.

Newsletter