Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0700 za euro. Měny regionu v zisku. Koruna zpět pod 25,20 za euro.

Zlatá éra megajachet

Počet jachet, jejichž délka dosahuje více jak 80 metrů, se navyšuje. Nejlépe to potvrzuje například firma Lurssen, které během jednoho týdne do světa vypustila tři megajachty o délce více jak 100 metrů. Jak se zdá, nacházíme se teď ve zlaté éře obrovských a luxusních lodí.

Během minulého týdne německá firma Lurssen spustila na vodu 123metorvý projekt Jupiter, dále pak 111metrovovou loď TIS a nepojmenovanou více jak 130metrovou megajachtu. Tím ale flotila známé společnosti nekončí. Seznam rozšiřuje 75metrový Thor, 85metrová Sasha, 112 metrové Palo Alto a 139metrový Redwood.

To, že výroba lodí zažívá skvělé období, potvrzuje i nizozemská firma Oceanco. Ta nedávno vyrobila 88,5metrovou superjachtu, která se zařadila po bok její o bezmála dvacet metrů delší „sestru“ a 110metrový projekt Jubilee, který má být po dokončení největší nizozemskou lodí. Obdobně svou flotilu rozšiřuje i firma Turquoise Yachts. Ta se může pyšnit například 77metrovou a 66metrovou „bárkou“.

Apple má zálusk na luxusní auta. Koupí McLaren?

Pravdou je, že rostoucí zájem o velké jachty inspiroval menší loděnice, které se dosud zaměřovaly pouze na menší kusy. Zmínit je možné například firmu Hessen, které nedávno dodala 70metrovou loď Glactica SuperNova. Dalším příkladem může být společnost Amels. Ta má v brzké době dodat 83metrovou jachtu pojmenovanou Here Comes The Sun. Ihned poté se prý vrhne na další zakázku, jejíž velikost by měla dosahovat 80 až 110 metrů.

Pokud se tento trend udrží i nadále, příštím „cílem“ bude dvousetmetrová loď.

Generaci „Baby boomers“ už sporťáky netáhnou

Newsletter