Dolarový index umazal část dopoledních ztrát a přehoupl se nad hranici 90,1 bodů. Euro se proti dolaru obchoduje nad 1,2160 EURUSD, což odpovídá korekci posílení po zveřejnění evropských indexů PMI. Měny regionu oslabují. Koruna se posunula do okolí 26,13 za euro.

LEO Express dále expanduje na německý trh

AKTUALIZOVÁNO – Soukromý dopravce LEO Express expanduje v Evropě na všech úrovních dopravy. Po rozšířeni své autobusové sítě do Polska, Ukrajiny, Slovenska, Německa, Rakouska a od podzimu Maďarska, společnost nyní rozšiřuje svou působnost na německém trhu. Nakoupila vybraná aktiva od insolventní železniční společnosti Locomore. 

Spekulace o tom, že má LEO Express zájem o převzetí Locomore se objevily již letos v květnu po vyhlášení insolvence. Problémem Locomoru byla údajně především příliš vysoká úroveň outsourcingu a nízká kapitálová vybavenost na začátku provozu. 

Locomore provozoval komerčně trasu Stuttgart – Frankfurt – Berlin, po pěti měsících provozu přepravil přes 200 tisíc zákazníků. Přestože Locomore rostl, společnost pro nedostatek likvidity na sebe podala v květnu insolvenční návrh. LEO Express převzal s vybranými aktivy také část zaměstnanců a bude zajišťovat provoz a údržbu. Prodej a marketing bude zajišťovat německý dopravce FlixBus, který již inzeruje jízdenky na svém webu. Znovuobnovení provozu je naplánováno na 24. srpna.

„Německý trh je více otevřený, v regionální dopravě se v Německu se soutěží desetkrát častěji než v České republice, dálková doprava se jezdí open-access, tedy bez dotací. Chceme naše dopravní služby, postavené na návazné multimodální udržitelné dopravě, nízkých nákladech a prvotřídním servisu, nabízet i na dalších trasách,“ uvedl ředitel LEO Express Peter Köhler. Dodal, že v České republice to za současného politického nastavení není možné: soutěže se nekonají, přímá zadání se téměř automaticky udělují Českým drahám, při komerčním vstupu na trh pak nejsou dodržována pravidla hospodářské soutěže. 

LEO Express je soukromá česká dopravní společnost. První spojení spustila na konci roku 2012 a dnes obsluhuje 81 měst v šesti zemích.

Na Fundlift vyjíždí carsharingová služba SmileCar

LEO Express také buduje svoji pozici na poli carsharingu, a to prostřednictvím společnosti SmileCar, která pod křídly LEO Express v dubnu zahájila službu na komunitní sdílení automobilů. SmileCar v květnu úspěšně vstoupila na Fundlift. SmilCar je peer-to-peer (P2P) casharingová služba, která funguje na bázi online platformy přístupné z mobilní aplikace nebo webových stránek. 

 

Newsletter